Cicely, Alaska. Estiu 2007, 28 de setembre.


Desgraciadament no he pogut recuperar l’arxiu mp3 del programa, tot i que es va emetre puntualment. Tan aviat sigui possible penjaré la sessió exclusivament amb la majoria de les cançons que es van sentir en el programa, com sempre punxant a clickcaster

I’d like to write another song – Van Morrison

“Buenos días, aquí Chris de la mañana, desde la K-OSO, Cicely, Alaska. Como todos sabéis, este es mi rincón particular, un pequeño refugio para almas inquietas y sensibles. Aquí se abre una metafórica ventana para que podáis disfrutar de los despertares, reflexiones, sueños, monólogos y poemas de Chris, en los 570 de OM, emisora de la cadena de comunicaciones Minnifield. ¡Vamos amigos!, desempolvad los archivos de la memoria”

Efectivament, desempolvem els arxius de la memòria: Qui no recorda moments tan transcendents com el primer petó, o la seva primera ejeculació? Segurament tothom, pobre del qui hagi perdut aquests rescords. A més hi podem sumar com a potenciador de sabor evocador, la música que sonava en aquell moment o el perfum que portava ella. Magnifics billets de tren per aquest viatge al passat. Fale. Ara la pregunta és, ¿quina distància hi ha entre el que realment va passar, i el record que ens queda? ¿i si, que se jo, posem, el 90% del que en recordem fos pura i simple distorsió temporal? ¿i si ens pensem que li vam fer un petó de llengua i tornillo i realment només li vam roçar els llàvis?

De vegades sorgeixen imprevistes oportunitats de reviure el passart i així poder-lo comparar amb el record que en tenim. Els estius sol ser una bona època, amb la reposició de tantes sèries de televisió velles. Jo particularment, sempre he recordat Doctor en Alaska com la millor sèrie de tots els temps. Els estius la solien reposar per la dos. Ara la reposen per TNT i per la 8 a les tantes de la nit. Doncs bé, a cada capítol que veig reposat a altes hores de la nit, m’adono que la realitat que torno a veure, encara és millor (i de llarg) que el immillorable record que en tenia. Avui el Jardí del Manicomi serà un sentit homenatge a Northern Exposure a través del seu locutor radiofònic estrella, Chris Stevens, de Chris de la mañana en la K-OSO, amb algunes de les seves cites originals. Amb tot el respecte i humilitat de que siguem capaços, i el fil conductor serà el Van Morrison, qui anirà apareixent ocasionalment al llarg d’aqesta horeta com ho fan els meandres d’un gran, llarg, cabdalos i mandròs riu. Que la sort ens acompanyi!

Have I told you lately – Van Morrison
Cony Island – Van Morrison

“Chris de la Mañana desde la K-HOSO. Lugar: Mesopotamia, 3.500 antes de Cristo, fue entonces cuando los sonidos multifacéticos que llamamos música, tuvieron su humilde comienzo. Mandaban palmoteadores a los campos para ahuyentar a los malos espíritus, y estos palmoteadores empezaron a encontrar el ritmo, y a partir de ahí surgen los tambores, cuernos, trompetas, cuerdas, y todo el abanico orquestral. El argumento es rechazar la muerte, la música continúa enriqueciéndonos de múltiples maneras, tan diferentes como los colores del espectro. Y escalando la ondas metálicas de ese espectro está...” Juli Bustamante amb Mundo Sereno, en directe. Una celebració de la vida mediterrània al mes pur estil Van Morrison “Cómo me gusta!, cómo me gusta / acariciarte por debajo de la ropa / cuando me llevas de paseo en bicicleta / y me preguntas si estoy loco, si estoy loco: / ¡Por supuesto que sí, por supuesto que sí! / Estoy loco por ti…/ ¡y por tu amiga también! / ¡Cómo iba a ser de otra manera en esta tierra de palmeras, / de jazmín y de azar, jazmín y de azar…!”

Mundo Sereno – Juli Bustamante
Falling Leaves - Teenage Fanclub
Moondance (live NY 1978) – Van Morrison

“Soy Chris de la mañana , llegando hasta vosotros en la K-OSO desde Cicely, Alaska, en el corazón del distrito de Arrowhead. Hace un precioso día en el estado 49, fresco y claro, revitalizante, intoxicante ¿sabeis?, anoche tuve un sueño realmente raro trabajaba en línea de montaje junto a mi primer amor verdadero: Leslie Ferguson Estábamos haciendo unas ranas mecánicas que podían saltar y cantar al mismo tiempo. Dicen que los sueños son las ventanas del alma. Echa una mirada y podrás ver todos los entresijos, las tuercas y los tornillos. No comprendo lo de la línea de montaje, y lo de las ranas es un poco confuso pero Leslie Ferguson me hace pensar en el primer amor; todos tenemos uno. Como recuerdo, esto es para ti Leslie”.

Hate it Here - Wilco

La crònica dels moments posteriors a una dolorosa ruptura sentimental. Jeff Tweddy de Wilco endreça la casa, ara que s’hi ha quedat sol sense ella, però encar que “I try to keep the house nice and neat / I make my bed I change the sheets / I even learned how to use the washing machine / But keeping things clean doesn’t change anything” I la moraleja potser és que quan ja has ficat la pota fins el fondo, és inútil aprendre a fer servir la rentadora, perquè la oportunitat ja ha passat. O potser nomé és un retrat minimalista dels petits instants tan íntims com inevitables que segueixen als grans cataclismes emotius. O potser son les dues coses alhora... La dona de Jeff Twedy li diu la cançó mentidosa, perquè el Tweddy ENCARA NO sap fer anar la rentadora. I tot seguit la meva cançó preferida del Sky blue Sky dels Wilco, dura uns 6 minuts, i és com dues cançons en una: a partir del minut 3 aprox comença una orgiàstica desbarrada de guitarres en crescendo, que tan aviat es separen com s’ajunten entortolligant-se entre elles com una embrutesida parella de lubrics fornicadors impacients, incapaços d’esperar que els convidats marxin de casa per refregar-se impúdicament. ¿un pèl excessiu potser? Naa, el sexe ja les te aquests urgències...

Impossible Germany - Wilco
Before the word was made – Van Morrison

“Chris de la mañana , des la K-OSO, 570 OM. Amigos, romanos, votantes del censo prestadme atención Holling Vincoeur ha recogido el guante arrojado por Edna Wastson tenemos elecciones para la alcaldía a lo que yo sólo añado: "alea jacta est" la suerte está echada. La batalla se acerca. Aguanta Cicely, estamos a punto de presenciar ese rito sagrado, en el que todos y cada uno de nosotros somos acólitos, ante el altar de la urna tabernáculo seglar. Conciudadanos, me late al corazón danzando al ritmo del pueblo libre una ciudad sobre una colina “E pluribus unum", siento a la par que Whitman, pastor de los marginados, oh, democracia! justo a tu lado mi gargantea se dilata en una gozosa canción...

Amigos, hoy cuando miro a Cicely, no veo un pueblo, sino la historia de una nación en miniatura inscrita en el roto pavimento, reverberando en cada camión que pasa. Hoy cada persona que veo dice ¡América para mi! Fuimos los rechazados, la escoria los pobres residuos de un mundo hostil y caduco. Al venir aquí abrimos caminos, construimos industrias y poderosas instituciones. Por supuesto, mientras tanto exterminamos incontables culturas indígenas y exclavizamos a generaciones de africanos. Básicamente, mancillamos nuestra bandera con tantos pecados que jamás sería posible acabar. Pero hoy estamos aquí par celebrar los aspectos gloriosos de nuestro pasado, tributo a una nación de hombres libres, el país que Whitman exaltó. El genio de los EEUU no reside en la mayoría de sus ejecutivos o legisladores ni en sus embajadores, autores, catedráticos, iglesias o salones ni siquiera en sus periódicos o lectores sino ante todo en sus gentes sencillas. Nunca había estado tan orgulloso de ser Cicelyano Ahora debo salir a llenarme mis pulmones con el aire puro de la democracia.”

¿I què hi diuen els músics a aquestes dues cares de la moneda de la política americana, la noble i la desastrosa? Un mite com Tom Waits des de l’immens triple disc “Orphans, Bowlers & Browlers” ens parla de Hamas, Israel, Kissinger, Bush en una cançó de 6 minuts poderosa, massiva i arrassadora com una rierada de primavera al maresme.

Road To Peace - Tom Waits


"And this is our land we will fight with all our force" say the Palastinians and the Jews
Each side will cut off the hand of anyone who tries to stop the resistance
If the right eye offends thee then you must pluck it out
And Mahmoud Abbas said Sharon had been lost out along the road to peace

Once Kissinger said "we have no friends, America only has interests"
Now our president wants to be seen as a hero and he's hungry for re-election
But Bush is reluctant to risk his future in the fear of his political failures
So he plays chess at his desk and poses for the press 10,000 miles from the road to peace

Sommerville - Pernice Brothers
It’s all over now, baby blue – Them

Apa, amb Van Morrison ens despedim. Salut i siau!

Brown eyed girl – Van Morrison